Сайт душпастиря Павла
Проповіді пастиря Вадима (Колесник)
Переображення
Гріховність світу, в якому ми живемо, вимагає
посаду, яка би керувала нами, слідкувала би за дотриманням суспільного порядку,
щоб люди дотримувались звичайних норм моральної поведінки. Хоча ці норми і записані
у серці кожної людини, все одно є порушення цих законів через те, що світ навколо
нас є глибоко зіпсутий гріхом. Тому, просто необхідно, щоб була влада над нами,
якій дано меча, яка слідкуватиме за порядком, каратиме тих, хто не хоче коритися
їй, бо вона наставлена Богом. Задля нашої користі, нам наказано слухатись владу,
яку поставлено над нами. В нас, на Україні, є така влада як і в багатьх інших
державах, але питання в тому, Кого ми маємо слухатись у питанні нашої віри.
Якщо пригадати історію старозаповітньої церкви
за часів Мойсея, то люди також не знали кого їм слухатись. Але Мойсей був обраний
Богом для того, щоб вивести Божий народ з Єгипетського полону, звільнити їх
від рабства, привести їх у землю обіцяну. Мойсей був їхньою владою. Що він наказував,
те люди повинні були вшанувати і виконати. Однак, чи ми теж повинні слухатись
Мойсея? Якщо так, тоді навіщо ж Мойсеєві було говорити до Ізраїльського народу,
що Господь поставить з посеред нього такого Пророка як він сам. Тоді слухатись
треба буде саме того Пророка, бо Бог вкладе в Його вуста Свої слова, і Він їм
буде говорити те, що Бог накаже. Єдина проблема, яка тут постає, це те, що Мойсей
не дав імені цього Пророка. Однак, це може бути вирішеним через усі ті прикмети,
які ми читаємо в Старому Заповіті, які повинні здійснитися під час Його народження.
Детальний опис народження, і життя, і смерті Пророка, були дані не як казка
з драматичним завершенням, але для того, щоб показати людству, що жертва за
їхні гріхи була визначена передвічно, що в свою чергу доводить, що ані Мойсей,
ані Ілля, ані Павло, ані Миколай, чи будь-який інший пророк чи святий не спроможні
були виконати те, що призначено було виконати Тому, про кого говорив Мойсей.
Той факт, що обіцяний Пророк повинен бути такий як Мойсей, і з поміж Ізраїльського
народу, усуває усіх фальшивих прорків, які постють серед людей, і говорять,
ніби вони пророкують ім'ям Божим, натомість вони далекі від цього. Пророк обов'язково
повинен бути євреєм, але напревеликий жаль мудрі книжники та фарисеї не впізнали
навіть за виповненням усіх старозавітніх прикмет, в дитині, народженій Марією,
майбутнього Спасителя світу і що саме в Ньому було Боже вподобання. Але чому
Мойсей сказав, що майбутній Пророк буде такий як він, в чому їхня спільність,
і чи є вона взагалі? Так, дійсно, спільність існує і досить велика. Мойсей був
обраний Богом, щоб вивести Ізраїль з Єгипетського полону, цей Пророк також був
обраний передвічно щоб взяти на себе гріхи людства. Мойсей пропонував свою допомогу
людям, але вони відкинули її, є ще хтось, Хто також пропнував свою допомогу
людям, і вони також її відкинули. Хто ще, окрім Мойсея чинив великі чуда? Чи
був ще хтось подібний до Мойсея, який би постив 40 днів? Через Мойсея Ізраїльтяне,
отримали від Бога 10 Заповідей, та і спілкувалися з Богом через Мойсея - він
був їхним посередником, чи існує інший Посередник між Богом та людьми? Мойсей
обіцяв про когось іншого, хто поведе народ Божий, Хто Він? Мойсей притримувався
усіх єврейських традицій, Хто ще, крім нього, виконав усі види старозаповітніх
жертв? Мойсей мав змогу жити в розкоші та достатку у царських палатах, але покинув
це все, задля того, щоб врятувати Божий народ з полону, Хто ще зрікся небесного
престолу, пошани, почесті, поваги, прийнявши вигляд раба, якому навіть не було
де голови прихилити? Мойсей був найлагідніший за усяку людину, чи був інший
Пророк, який був тихий і серцем сумирний? Мойсей врятував життя народу Ізраїльського,
Хто ще таке вчинив? Кого ще окрім Мойсея, мусили переховувати від царя-вбивці,
коли вони обидвоє були ще кріхитними малюками? На ці запитання, сам Мойсей дає
відповідь, говорячи до Ізраїля, що Господь Бог поставить вам Пророка поміж ваших
братів такого як я, - Його будете слухатись. Тож яке ім'я того Пророка, це ніхто
інший як Ісус Христос. Але між Ісусом та Мойсеєм були певні відмінності. Мойсей
врятував лише Ізраїля, Ісус спас душі усіх віруючих, Мойсей спас лише тіла,
Ісус спас людські душі. Мойсей вів народ у землю обіцяну, Ісус нас веде не до
географічного місця, а на багато краще, куди ми без його допомоги не зможемо
потрапити - на небеса. Коли Ізраїльський народ покусали змії, то Мойсей їм зробив
мідного змія, і повісив його на жердині, щоб кожен, хто подивиться на нього,
міг житию. Це як прообраз Ісуса, що кожен, хто з розкаянням про свої гріхи на
Нього вповає, буде мати життя вічне. Мойсеєві необхідно було сповідати свої
гріхи, Христові ж, цього робити було не потрібно, бо був без гріха. Мойсей розмовляв
з прихованим Богом, Ізраїльтянам не дозволялося цього, Ісус же, бачив Бога у
повноті Його слави. Хоча Мойсей і був заступником Ізраїльського народу, пропонував
себе в жертву, але його жертву Бог не прийняв, бо він лише людина, тож може
сплатити лише за власні провини, але Ісусову досконалу жертву було прийнято,
бо Він був не лише людиною, а ще Богом. Подібно до Мойсея, Ісус теж любив Біблію
- Слово Бога, але Ісус - джерело Слова, а Мойсей, та інші святі освятились з
цього Слова, тож вони нашому спасінню не допоможуть, бо самі потребують спасіння,
да й усі вони смертні люди, воскрес лише Христос цим самим перемігши смерть,
яка над нами вже не панує. Тому то нам краще слухатись Ісуса, бо дійсно Він
був ценром надії Мойсея, та усіх святих. Саме Ісус дав нам допомогу, коли ми
порушили закон, відокремили себе від Божої ласки та милосердя. Без тієї величезної
роботи по нашому спасінню, яку здійснив Ісус, Бог, бачив би в нас лише своїх
ворогів. Тож є надзвичайно корисно для нас, слухатись Ісуса не лише тому, що
про Нього говорили старозаповітні пророки, але і тому, що Сам Бог прийшов у
плоті, щоб перемогти смерть, зробити нас вільними - чого б ніколи не зміг зробити
Мойсей. В нашому Євангельському уривку, ми маємо підтвердження того, що нам
необхідно слухатись Ісуса, в якому Отець Небесний знайшов досконале примиреня
з людством. На горі,під час переображення, біля Ісуса ще були Ілля та Мойсей,
але Боже вподобання було у Ісусі, бо Він є Агнццем Божим,що бере гріхи світу,
тому і маємо Його слухатись, за що дяка і хвала Богові.
Амінь.
Українська Лютеранська Церква.