Сайт душпастиря Павла
Проповіді пастиря Тараса (Коковський).
Дата: Трійця, 10.08.02
Місце проведення Богослужіння: м. Кременець
Біблійний текст: Мт.28:16-20
16 Одинадцять же учнів пішли в Галілею на гору, куди звелів їм Ісус. 17 І як вони Його вгледіли, поклонились Йому до землі, а дехто вагався. 18 А Ісус підійшов і про-мовив до них та й сказав: Дана Мені всяка влада на небі й на землі. 19 Тож ідіть, і навчіть всі народи, христячи їх в Ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа, 20 навчаючи їх зберігати все те, що Я вам заповів. І ото, Я перебуватиму з вами повсякденно аж до кінця віку! Амінь.
1-е Iвана 5:7
7 Бо троє свідкують на небі: Отець, Слово й Святий Дух, і ці Троє Одно.
Благодать вам і мир від Бога Отця нашого і Господа Ісуса Христа!
Дорогі у Христі брати і сестри,
1. Одна з тих речей, котрих ми навчилися з дитинства і навчаємо своїх дітей є Символ віри в Триєдиного Бога – Отця, і Сина і Святого Духа. Ми сповідаємо цю віру щонеділі під час Богослужіння. Ми молимось ним у наших домівках. Ми промовляємо його щоразу під час Святого Хрищення, як це робить хри-стиянська церква впродовж століть, кажучи: “Вірую в Бога Отця.., Вірую в Ісуса Христа..., Вірую в Святого Духа... – Трійцю Єдиносущну і неподільну”. Хоч в самій Біблії ми не знаходимо слова “Трійця”, однак він з’явився у Християнській Церкві як богословський термін, що віддзеркалює віру християн у Триєдиного Бога на основі Святого Писання.
2. На спомин про Триєдиного Бога і наше Хрищення ми осіняємо себе знаком хреста.
3. Нині – другий День Зелених Свят, празник Святої Трійці!
4. Як нам, з нашим недосконалим людським розумом, з нашими обмеженими здібностями, зобразити Святу Трійцю?
5. Може ми, подібно до одних богословів, прирівняємо Трійцю до кленового чи іншого листка зі трьома пелюстками на одному стеблі? Чи до свічки, що водночас має форму, вогонь і дає світло? А можливо, ми прирівняємо Трійцю до Трикутника, в кожному з кутів якого розмістимо імена Отця, і Сина, і Святого Духа? Або до трьох кіл, що перетинаються? І перше, і друге, і третє – буде недосконалим. Тому що Трійця – набагато величніша і більша від усіх витворів людського розуму, котрі є лише, можливо і гарними, але недовершеними її образами.
6. Трійця набагато величніша від тих, хто її відкидає або заперечує – нехристиянські секти, таємні товариства, що вороже налаштовані до Триєдиного Бога.
7. Трійця, дорогі у Христі – це сам Триєдиний Бог, – реальний і всемогутній, що приходить до нас у Слові і Таїнстві, тринітаріанське ім’я котрого міститься у кожному слові “Бог”, записаному на давньоєврейській мові Старого Заповіту. Тому що на давньоєврейській мові слово “Бог” – “Елогім” пишеться тільки в множині! – з першого речення Святого Писання. Ізраїльтяни, котрі переписували звої Святого Писання, відносилися до цього Слова з таким страхом Божим, побожністю і пошаною, що для написання його користувалися навіть окремим пером.
8. Бог, в котрого ми віруємо – Отець, Син і Святий Дух, – довготерпеливий і многомилостивий, люблячий і справедливий. Він хоче “...щоб усі люди спаслися, і прийшли до пізнання правди” (1-е Тимофiю 2:4). Він очікує він кожного з нас дотримання Христової заповіді – “Тож ідіть, і навчіть всі народи, христячи їх в Ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа”, – проголошення усьому світові Доброї Звістки про прощення гріхів і спасіння через віру в Ісуса Христа. І це послання, дорогі у Христі, є нашою з вами постійною втіхою, що супроводжує нас впродовж усього християнського життя.
9. Писання навчає, що всі народи призначені почути цю Євангельську звістку.
Євангеліє буде знане скрізь – Мт.24:14; Рим.15:21; Мр.16:15; Мт.28:19; Рим.16:16; Гал.1:23; Іс.52:9,15;
Iсая 52:10
10 ...спасіння від нашого Бога побачать всі кінці землі!
Матвія 24:14
14 І проповідане буде це Євангеліє Царства по цілому світові, на свідоцтво народам усім...
10. Дотримуючи Заповіт і наказ Ісуса Христа, святі апостоли Божі після сходження на них Святого Духа, понесли Христове послання цілому світові. І так триває досі. Нині ми, послідовники нашого Господа і Спасителя – також несемо це євангельське послання світові – через громади нашої церкви, пастирів, дияконів, вчителів, парафіяльних лідерів, працівників Дару життя, ПроЛайф центрів, Медичної клініки на колесах, часопису “СТЯГ” і Лютеранської хвилі.
11. Єдиним засобом сповнення наказу і Заповіту Ісуса Христа є Євангеліє спасіння у Слові Божім і Таїнствах.
12. Через хрищення в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа ми стаємо прилучені Богом до Божої родини Його дітей. І ця обітниця дана нам Богом для нас і для наших дітей (Дії 2:38-39), як каже Біблія! Ось чому ми охрищуємо наших новонароджених немовлят. Ми хочемо, щоб вони належали до цієї родини і були взяті Богом під Його опіку.
13. Ім’я “християнин” ототожнюється для християн з ім’ям “усиновлений”. Усиновлений Богом. Той, хто вспадковує любов небесного Отця, відкуплення Божого Сина, здобуте для нас Його дорогоцінною кров’ю на хресті, і віру, сповнену плодів, котра є дарунком Святого Духа. І все це – завдяки Божій ласці, усьому тому, що Він робить по відношенню до нас.
14. Нині, визнаючи на основі Біблії, як християни, свою віру в Триєдиного Бога, ми кажемо :
...Ми поклоняємось єдиному Богу в трьох особах та трьом особам у єдиному Божестві, ми не змішуємо іпостасі4 та не поділяємо на частини Божественну сутність.
Бо перша іпостась Отця, друга — Сина і третя — Духа Святого, але Отець, і Син, і Святий Дух є одне Божество: слава Його одна, велич Його одна та вічна.
Який Отець, такий і Син, такий і Дух Святий: нестворений Отець, нестворений Син, нестворений Дух Святий. Неосяжний Отець, неосяжний Син, неосяжний Дух Святий. Вічний Отець, вічний Син, вічний Дух Святий. Але немає трьох вічних, а тільки один вічний. Так само й немає трьох нестворених, трьох неосяжних, але є тільки один нестворений та один неосяжний. Так само всемогутній Отець, всемогутній Син, всемогутній Дух Святий. Однак не існує трьох могутніх, але тільки один всемогутній.
Так само Отець є Бог, Син є Бог, Дух Святий є Бог. Однак не існує трьох Богів, а один Бог.
Так само Отець є Господь, Син є Господь, Дух Святий є Господь. Однак існує не три Господи, а один Господь.
Бо подібно до того, як християнська правда вимагає від нас визнавати кожну іпостась окремо за Бога та Господа, так само і всезагальна християнська віра забороняє нам говорити про трьох Богів або Господів.
Ніхто Отця не створив, ніхто Його не зробив з нічого, ніхто Його не народив.
Син тільки від Отця, не зроблений, не створений, але народжений.
Дух Святий від Отця та Сина, не зроблений, не створений і не народжений, але походить.
Отже, є один Отець, а не три Отці, один Син, а не три Сини, один Дух Святий, а не три Духи Святих.
У цій Трійці ніхто не є першим чи останнім, ніхто не є більшим а чи меншим від іншого, а всі три іпостасі між собою однаково вічні та рівні: отже, слід поклонятися як Трійці в єдності, так і єдності в Трійці.
Отже, тому, хто бажає спасіння, належить тільки так думати про Трійцю...
Це є правдивою, загальною християнською вірою. Хто чесно і твердо не вірує в це, той спастися не може.
Слава пресвятому Духу, що нам дав нове життя,
Він напоїть нас в посуху світлом віри і знання.
Величай Живого Бога українськая земле,
Бог розвіє всю тривогу, Бог нам щастя принесе.
Слава, слава, слава, слава!
Бог нам щастя принесе!
Сам же Господь наш Ісус Христос і Бог Отець наш, що нас полюбив і дав у благодаті вічну потіху та добру надію, і Дух Святий – ваші серця нехай потішить, і нехай Він зміцнить вас у всякому доброму ділі та в слові! 2-е до солунян 2:16-17
Слава Ісусу Христу!
Українська Лютеранська Церква.
При використанні матеріалів цього сайту робіть ланки на нього.