Сайт душпастиря Павла
Проповіді пастиря Андрія (Гончарук)
ПРАВЕДНІСТЬ.
482 роки тому , 31 жовтня , величезний натовп ринув до стародавнього німецького
міста , котре носило ім'я Віттенберг --- на згадку його засновника Віттекінда
молодшого.
Несприятлива погода та брудні маленькі будівлі Віттенберга відкидали ідею того
, що краса міста чи його комерційна важливість привернула маси до нього . У
цьому місті була стара церква --- розбита . дуже жалюгідного вигляду та дуже
вшанована і свята , котра і привернула увагу цього натовпу . Це була церква
" Усіх Святих " , у якій на невимовну радість вірних , виставлялися
на показ уламки Ноєвого ковчегу , трошки сажі із печі у котру за наказом … були
кинуті троє молодих євреїв , маленький шматок дерева із ясел немовляти - Спасителя
, трошки бороди святого Кристофера та 19 тисяч інших реліквій , однаково правдивих
і цікавих . Але понад усі ці принади , добре пристосованих до часів свого часу
, його святість Папа дарує індульгенції усім , хто відвідає церков першого листопада
. На дверях церкви сумнівних святих , сумнівних реліквій та сумнівних індульгенцій
був знайдений прибитим на цей знаменний ранок розгорнутий сувій . Письмо на
ньому було чітке , цвяхи , котрі тримали його , --- добре прибиті ; послання
, котре він передавав було помірковано скромним , але дуже рішучим . Його матеріал
--- пергамент , той самий , котрий дуже давно містив слова викуплення над головою
Викупителя .
Його змістом було возвеличення старої теми слави --- Христос на хресті --- єдиний
Цар . Те , що було поховане під Папським троном , з'явилося на церковних дверях
.
Ключове гасло Реформації було повним та ясним із самого її початку : "
Спасіння лише через Христа ! "
Саме із прибитих до дверей тез , Реформація бере свою дату 31 Жовтня 1517 року
. Саме ця дія стала у провидінні Бога початковою точкою роботи , котра ще продовжується
, навіть на Україні , і котра буде вічно продовжуватись , ця славетна робота
, в якій правда була піднесена до своєї первісної чистоти і цивільна та релігійна
свобода була відновлена людині .
31 Жовтня 1999 року Україна , Президентські вибори . На 482 річницю Реформації
усі ми підемо на вибори , щоб віддати свій голос за якогось із кандидатів з
надією , що цей голос принесе якісь зміни в житті країни , чи , іншими словами
, деяку реформацію їй . Однак усі ми знаємо , що реформація країни розпочинається
із самих її громадян .
Подібним чином і Реформація 1517 року --- Реформація Християнської церкви .
Адже , насправді Реформація 1517 розпочалася ще раніше за прибиття 95 тез .
І свій початок вона бере не від тлінної людини , але від вічного незмінного
Божого Слова , слова нашого сьогоднішнього тексту . слова , котре вразило та
просвітило того , хто і прибив до дверей ці тези , того ,хто перебуваючи в августинській
бібліотеці відкрив Біблію і натрапив на це слово . Інструментом цього слова
був Мартін Лютер , саме ж слово , котре розпочало та здійснює Реформацію було
слово " Праведність " .
Через те розглянемо це слово : " ПРАВЕДНІСТЬ " .
Щоб вчинити щось , вам потрібно бути спроможними чи здатними до цього . За своєю
природою я не літаю , бо я не птах . Таким чином , якщо я не птах я не можу
літати .
Верба не може родити грушки , бо вона не груша .Таким чином , якщо верба не
є грушею , вона не може родити груші .Груші є плодами дерева груші . Подібним
чином праведність родить праведні діла , але діла не родять праведності ; людські
діла не дають людської праведності .
Людська життєва дилема постає у Павлових рядках послання до Римлян 3 : 10 -
12 : " Нема праведного ані одного ; нема , хто розумів би ; немає , хто
Бога шукав би , --- усі повідступали , разом стали непотрібні , нема доброчинця
, нема ані одного ! "
Бо , як Лютер сповідає : " У моєму сумлінні немає нічого , окрім відчуття
та згадки про гріх , та жах смерті . "
А що скажемо ми про себе , мої дорогі спільники у гріху ? Чи я праведний ? Сумніваюсь
, бо " Коли ми кажемо , що не маємо гріха , то себе обманюємо , і немає
в нас правди ! "
Але ми потребуємо праведності , котра була б дійсною перед Богом . Бо справедливий
та праведний Бог вимагає її ( праведності ) від нас у Своєму Законі , про це
нам каже серце . І серце нам каже , що не маємо праведності , і це очевидно
. А без неї ( праведності ) ми прокляті , без неї ми --- лицеміри , душогубці
, перелюбники та злочинці всякого гріха та переступу , котрим не місце у Божому
Царстві , котрі мають свою власну праведність , для котрих Христос був розіп'ятий
даремно .
Таким чином нам потрібно шукати поза нами та зовні нас цю праведність , що є
дійсною в очах Божих . Лише Божа благодать може відновити праведність взаємин
, котру Він створив між собою та людством , коли творив світ . " Бо всі
згрішили і позбавлені Божої слави ,але дарма виправдовуються Його благодаттю
, через відкуплення , що в Ісусі Христі , що Його Бог дав у жертву примирення
в крові Його через віру . " ( Рим . 3 : 23 - 25 )
Це Його благодаттю праведність , якої Бог є джерелом та автором , котра приходить
лише від Нього , котру лише Він може дати і , таким чином , вона є прийнятливою
Його зору .
Це є праведність , котру Бог приписує нам заради Ісуса Христа , праведність
, котра стає власністю усіх , хто вірить в Ісуса Христа ---- Богочоловіка .
Своєю благодаттю Бог створює нашу віру і ця віра не заробляє чи заслуговує праведності
перед Богом , але приймає , утримує та користується приписаною праведністю .
Віра --- це довірливе прийняття милості спасіння .
Це не може бути заслугою природних здібностей чи , навіть , дії вірування у
віруючому , бо " усі згрішили і позбавлені Божої слави " ; ніхто не
встоїть перед Богом за своєю природою , бо не маємо нічого , чим би похвалитись
перед ним . Бо віруюча людина усвідомлює свою гріховність та моральну приреченість
перед Всезнаючим та Святим Богом , ось чому вона лине до свого Спасителя у вірі
та приймає Його праведність , котра чинить її прийнятливою та виправданою перед
Богом .
І це стало можливим через викуплення , тобто через сплачування викупу Ісуса
Христа .
Ісус викупив нас від усіх наших гріхів та від гніву Бога , сплативши ціною викупу
за наші душі . І цією ціною викупу є ніщо інше , як Його власна дорогоцінна
кров .
Первосвященик , Жертва та віко - милосердя в одній особі , Ісус виконав усі
типи старозаповітних жертвоприношень пролиттям Своєї Святої крові , як викуп
за гріхи світу . Таким чином Він став дійсним правдивим посередником між Богом
та людьми , покриваючи весь наш гріх .провину , сором та наготу перед Божими
очима , Досягнувши досконалого викуплення за усіх людей . І примирення таким
чином отримане стає нашим володінням та власністю через віру у Його кров : Бог
дивиться на дорогоцінну кров Свого Сина , яка покриває гріхи цілого світу ,
та через яку усі грішники визволяються від гріха . провини , гніву та прокляття
, і , заради цієї кровної жертви та досконалих заслуг Христа Бог проголошує
грішників праведними та святими .
Таким є Всевиправдання благодаттю заради Христа через віру .
Таким є основне послання Реформації .Саме це ми сьогодні святкуємо 31 Жовтня
:
" Ми святкуємо день Реформації , а не Хеловін на день " Усіх Святих
" . І нашим посланням є не ляк та страх , а послання " Спасіння лише
через Христа " , що у Слові та Таїнстві , котре ми сьогодні приймали ,
бо саме так найкраще відсвяткувати день Реформації . Бо цей день виправдання
благодаттю заради Христа через віру . Амінь .