· Віра · Проповіді · Про УЛЦ · Літургія · Бібліотека · Календарі · Музика · Галерея · Ланки ·

Сайт душпастиря Павла

E-m@il

Збірник Віросповідань Євангелицько-Лютеранської Церкви
ВСЕЛЕНСЬКІ СИМВОЛИ ВІРИ

І. АПОСТОЛЬСЬКИЙ СИМВОЛ ВІРИ

     Вірую в Бога Отця Всемогутнього, Творця неба і землі.
     І в Ісус Христа, Сина Його Єдинородного, нашого Господа, зачатого від Святого Духа, народженого від Діви Марії; Котрий страждав за Понтія Пилата, був розп'ятий, помер і був похований, зійшов у пекло, третього дня воскрес із мертвих, вознісся на Небеса, і сидить праворуч Бога, Отця всемогутнього, звідки Він прийде судити живих і мертвих.
     Вірую в Духа Святого; єдину святу Християнську Церкву; в спільноту святих; прощення гріхів; воскресіння тіла та життя вічне. Амінь.

На початок!

ІІ. НІКЕЙСЬКИЙ СИМВОЛ ВІРИ

     Вірую в єдиного Бога Отця, вседержителя, Творця неба і землі, і всього видимого і невидимого.
     І в єдиного Господа Ісуса Христа, однородженого Сина Божого, від Отця народженого, перед усіма віками, [Бога від Бога], Світло від Світла, Бога істинного від Бога істинного, родженого, нествореного, єдиносущного з Отцем, що через Нього все сталося. Він для нас, людей, і заради нашого спасіння зійшов з небес, і втілився від Духа Святого і діви Марії, і стався людиною. І був розп'ятий за нас за Понтія Пилата, і страждав, і був похованинй. І воскрес на третій день, згідно з Писанням. І вознісся на небо, і сидить праворуч Отця. І вдруге прийде зі славою судити живих і мертвих, царству ж Його не буде кінця.
     І в Духа Святого, Господа оживляючого, що від Отця [і Сина] походить, що Йому з Отцем і Сином однаковий поклін і однакова слава, що говорив через пророків.
     І вірую в єдину, святу, християнську (соборну) і апостольську Церкву, визнаю одне хрищення на відпущення гріхівю. Чекаю воскресіння мертвих і життя будучого віку. Амінь.

На початок!

ІІІ. АФАНАСІЇВСЬКИЙ СИМВОЛ ВІРИ
  1. Кожен, хто бажає спастися, повинен над усе дотримуватися правдивої, загальної християнської віри.
  2. Той, хто не зберігає її в цілості та чистоті, безсумнівно є приречений на вічні муки.
  3. Правдива ж християнська віра є така: Ми поклоняємось єдиному Богові в трьох особах та трьом особам у єдиному Божестві,
  4. ми не змішуємо іпостасі та не поділяємо на частини Божественну сутність.
  5. Бо одна іпостась Отця. Інша - Сина, ще інша - Духа Святого,
  6. але Отець, і Син, і Святий Дух є одне Божество: слава Його одна, велич Його одна та вічна.
  7. Який Отець, такий і Син, такий і Дух Святий:
  8. нестворений Отець, нестворений Син, нестворений Дух Святий.
  9. Неосяжний Отець, неосяжний Син, неосяжний Дух Святий.
  10. Вічний Отець, вічний Син, вічний Дух Святий.
  11. Але немає трьох вічних, а тільки один вічний.
  12. Так само й немає трьох нестворених, трьох неосяжних, але є тільки один нестворений та один неосяжний.
  13. Так само всемогутній Отець, всемогутній Син, всемогутній Дух Святий.
  14. Однак не існує трьох всемогутніх, але тільки один всемогутній.
  15. Так само Отець є Бог, Син є Бог, Дух Святий є Бог.
  16. Однак не існує трьох Богів, а один Бог.
  17. Так само Отець є Господь, Син є Господь, Дух Святий є Господь.
  18. Однак не існує трьох Господів, а один Господь.
  19. Бо так само, як християнська правда вимагає від нас визнавати кожну іпостась окремо за Бога та Господа, так само і вселенська християнська віра забороняє нам говорити про трьох Богів або Господів.
  20. Ніхто Отця не створив, ніхто Його не зробив з нічого, ніхто Його не народив.
  21. Син тільки від Отця, незроблений, не створений, але народжений.
  22. Дух Святий від Отця та Сина не зроблений, не створений, і не народжений, але походить.
  23. Отже, є один Отець, а не три Отці, один Син, а не три Сини, один Дух Святий, а не три Духи Святих.
  24. І серед цих трьох осіб ніхто не є першим чи останнім, ніхто не є більшим а чи меншим від іншого,
  25. а всі три іпостасі між собою однаково вічні та рівні: отже, слід поклонятися як цим трьом в одному Божестві, так і Богові в цих трьох особах.
  26. Отже тому, хто бажає спасіння належить так думати про три особи в Богові.
  27. Але для вічного спасіння ще належить твердо вірити у втілення Господа нашого Ісуса Христа.
  28. Таким чином, правдива віра полягає в тому, що ми віруємо та сповідуємо те, що Господь наш Ісус Христос, Син Божий є Бог, і є людина.
  29. Він Бог, перед усіма віками від єства Отця народжений, людина народжена від єства матері,
  30. досконалий Бог і досконала людина, яка має наділену розумом душу та людське тіло, що існують разом;
  31. з боку Бога - Він рівний з Отцем, з боку людини - Він менший від Отця.
  32. Хоча Він є Богом, і людиною, немає, однак, двох Христів, а є один.
  33. Він є один не через те, що Боже перетворилося в людське, а через те, що Бог стався людиною.
  34. Він цілком один: однак не через те, що обидва єства змішалися, а через те, що вони складають одну особу.
  35. Бо так само, як і душа, яка наділена розумом, і тіло складають одну людину, так і Бог, і людина є один Христос,
  36. Який страждав заради нашого спасіння, зійшов до пекла, воскрес із мертвих третього дня,
  37. вознісся на небеса і сидить праворуч Бога Отця, Бога всемогутнього, звідки Він прийде судити живих і мертвих,
  38. Після того, як Він прийде, усі люди мають тілесно постати з мертвих, щоб дати звіт у вчинках своїх:
  39. ті, хто робив добре, увійдуть до життя вічного, а ті, хто чинив зло - у вогонь вічний.
  40. Це є правдивою, вселенською християнською вірою. Хто чесно і твердо не вірує в це, той спастися не може.

На початок!

Хрест "Благодать вам та мир нехай примножиться в пізнанні Бога й Ісуса, Господа нашого!" (2 Петра 1:2).

Українська Лютеранська Церква.

Copyright Rev. Pavlo Bohmat
При використанні матеріалів цього сайту робіть ланки на нього.
Hosted by uCoz