Сайт душпастиря Павла
Збірник Віросповідань
Євангелицько-Лютеранської Церкви
ВСЕЛЕНСЬКІ СИМВОЛИ ВІРИ
І. АПОСТОЛЬСЬКИЙ СИМВОЛ ВІРИ
|
Вірую в Бога Отця Всемогутнього, Творця неба і землі.
І в Ісус Христа, Сина Його Єдинородного, нашого Господа,
зачатого від Святого Духа, народженого від Діви Марії; Котрий страждав
за Понтія Пилата, був розп'ятий, помер і був похований, зійшов у пекло,
третього дня воскрес із мертвих, вознісся на Небеса, і сидить праворуч
Бога, Отця всемогутнього, звідки Він прийде судити живих і мертвих.
Вірую в Духа Святого; єдину святу Християнську Церкву; в
спільноту святих; прощення гріхів; воскресіння тіла та життя вічне.
Амінь.
Вірую в єдиного Бога Отця, вседержителя, Творця неба і землі,
і всього видимого і невидимого.
І в єдиного Господа Ісуса Христа, однородженого Сина Божого,
від Отця народженого, перед усіма віками, [Бога від Бога], Світло від Світла,
Бога істинного від Бога істинного, родженого, нествореного, єдиносущного
з Отцем, що через Нього все сталося. Він для нас, людей, і заради нашого
спасіння зійшов з небес, і втілився від Духа Святого і діви Марії, і
стався людиною. І був розп'ятий за нас за Понтія Пилата, і страждав,
і був похованинй. І воскрес на третій день, згідно з Писанням. І вознісся
на небо, і сидить праворуч Отця. І вдруге прийде зі славою судити живих
і мертвих, царству ж Його не буде кінця.
І в Духа Святого, Господа оживляючого, що від Отця [і Сина]
походить, що Йому з Отцем і Сином однаковий поклін і однакова слава,
що говорив через пророків.
І вірую в єдину, святу, християнську (соборну) і апостольську
Церкву, визнаю одне хрищення на відпущення гріхівю. Чекаю воскресіння
мертвих і життя будучого віку. Амінь.
- Кожен, хто бажає спастися, повинен над усе дотримуватися правдивої, загальної християнської віри.
- Той, хто не зберігає її в цілості та чистоті, безсумнівно є приречений на вічні муки.
- Правдива ж християнська віра є така: Ми поклоняємось єдиному Богові в трьох особах та трьом особам у єдиному Божестві,
- ми не змішуємо іпостасі та не поділяємо на частини Божественну сутність.
- Бо одна іпостась Отця. Інша - Сина, ще інша - Духа Святого,
- але Отець, і Син, і Святий Дух є одне Божество: слава Його одна, велич Його одна та вічна.
- Який Отець, такий і Син, такий і Дух Святий:
- нестворений Отець, нестворений Син, нестворений Дух Святий.
- Неосяжний Отець, неосяжний Син, неосяжний Дух Святий.
- Вічний Отець, вічний Син, вічний Дух Святий.
- Але немає трьох вічних, а тільки один вічний.
- Так само й немає трьох нестворених, трьох неосяжних, але є тільки один нестворений та один неосяжний.
- Так само всемогутній Отець, всемогутній Син, всемогутній Дух Святий.
- Однак не існує трьох всемогутніх, але тільки один всемогутній.
- Так само Отець є Бог, Син є Бог, Дух Святий є Бог.
- Однак не існує трьох Богів, а один Бог.
- Так само Отець є Господь, Син є Господь, Дух Святий є Господь.
- Однак не існує трьох Господів, а один Господь.
- Бо так само, як християнська правда вимагає від нас визнавати кожну іпостась окремо за Бога та Господа, так само і вселенська християнська віра забороняє нам говорити про трьох Богів або Господів.
- Ніхто Отця не створив, ніхто Його не зробив з нічого, ніхто Його не народив.
- Син тільки від Отця, незроблений, не створений, але народжений.
- Дух Святий від Отця та Сина не зроблений, не створений, і не народжений, але походить.
- Отже, є один Отець, а не три Отці, один Син, а не три Сини, один Дух Святий, а не три Духи Святих.
- І серед цих трьох осіб ніхто не є першим чи останнім, ніхто не є більшим а чи меншим від іншого,
- а всі три іпостасі між собою однаково вічні та рівні: отже, слід поклонятися як цим трьом в одному Божестві, так і Богові в цих трьох особах.
- Отже тому, хто бажає спасіння належить так думати про три особи в Богові.
- Але для вічного спасіння ще належить твердо вірити у втілення Господа нашого Ісуса Христа.
- Таким чином, правдива віра полягає в тому, що ми віруємо та сповідуємо те, що Господь наш Ісус Христос, Син Божий є Бог, і є людина.
- Він Бог, перед усіма віками від єства Отця народжений, людина народжена від єства матері,
- досконалий Бог і досконала людина, яка має наділену розумом душу та людське тіло, що існують разом;
- з боку Бога - Він рівний з Отцем, з боку людини - Він менший від Отця.
- Хоча Він є Богом, і людиною, немає, однак, двох Христів, а є один.
- Він є один не через те, що Боже перетворилося в людське, а через те, що Бог стався людиною.
- Він цілком один: однак не через те, що обидва єства змішалися, а через те, що вони складають одну особу.
- Бо так само, як і душа, яка наділена розумом, і тіло складають одну людину, так і Бог, і людина є один Христос,
- Який страждав заради нашого спасіння, зійшов до пекла, воскрес із мертвих третього дня,
- вознісся на небеса і сидить праворуч Бога Отця, Бога всемогутнього, звідки Він прийде судити живих і мертвих,
- Після того, як Він прийде, усі люди мають тілесно постати з мертвих, щоб дати звіт у вчинках своїх:
- ті, хто робив добре, увійдуть до життя вічного, а ті, хто чинив зло - у вогонь вічний.
- Це є правдивою, вселенською християнською вірою. Хто чесно і твердо не вірує в це, той спастися не може.
Українська Лютеранська Церква.
При використанні матеріалів цього сайту робіть ланки на нього.