Сайт душпастиря Павла
Збірник Віросповідань
Євангелицько-Лютеранської Церкви
ШМАЛЬКАЛЬДСЬКІ СТАТТІ
ЧАСТИНА ТРЕТЯ
ІІ. Про Закон |
- Тут ми дотримуємося того, що Закон був даний Богом перш за все для того, щоб стримувати гріх погрозами та страхом покарання, а також обітницею, пропозицією благодаті і користі. Але все це зазнало невдачі через злобу, яку гріх породив в людині
- Бо таким чином частина людей [деякі люди] стали тільки гірші, а саме - ті, хто вороже налаштований до Закону [ненавидять Закон], тому, що він забороняє те, що їм подобається чинити, і наказує робити те, що їм зовсім не хочеться виконувати. Тому скрізь, де вони можуть уникнути покарання [якщо вони не утримуються покаранням], вони чинять [чинили б] ще більше проти Закону, ніж раніше. Тож вони є грубі та злі [розгнуздані та безпечні] люди, які творять зло всякий раз, коли [бачать, що] у них є така нагода
- Решта стають сліпими і зухвалими [уражені сліпотою та зухвалістю], і [нахабно] уявляють собі, нібито вони виконують і можуть виконати Закон власними силами, як було сказано раніше про богословів-схоластів. Звідси походять лицеміри і [само-праведні або] неправдиві святі.
- Але головне служіння або сила Закону полягає в тому, що він розкриває прабатьківський гріх з усіма його плодами і показує людині - як низько впала її природа, і стала [фундаментальне і] цілковито зіпсованою. Оскільки Закон повинен говорити людині про те, що вона не має ні Бога, ні шани [прагнення] до Бога, і що вона служить іншим богам - те, що перед Законом і без Закону вона не повірила б. Таким чином вона лякається, впокорюється, занепадає духом, занурюється у відчай та, розхвилювавшись бажає помочі, але не бачить порятунку. Вона стає ворогом Божим, [стає розлюченою на Бога], починає нарікати тощо.
- Ось про що говорить Павло в Рим.4:15: "Бо Закон чинить гнів...", а також в Рим.5:20 : Гріх збільшився Законом [Закон же прийшов, щоб збільшився переступ"].
"Благодать вам та мир нехай примножиться в пізнанні
Бога й Ісуса, Господа нашого!" (2 Петра 1:2).
Українська Лютеранська Церква.
Copyright
Rev. Pavlo Bohmat
При використанні матеріалів цього сайту робіть ланки на нього.
При використанні матеріалів цього сайту робіть ланки на нього.