· Про УЛЦ · Віра · Проповіді · Бібліотека · Календарі · Музика · Галерея · Ланки · Дом!

Сайт душпастиря Павла

E-m@il

Проповідь пастиря Олега (Стецюк)
Українська Лютеранська Церква “Христа Спасителя”
м. Севастополь

Сайт душпастиря Олега

21 – неділя по П’ятидесятниці

Перше Послання Св. Ап. Павла до Коринтян 3:10-16
10. За благодаттю Божою, даною мені, я, мов мудрий будівничий, поклав основу, а інший на ній будує. Нехай же кожний вважає, як він будує.
11. Іншої бо основи ніхто не може покласти, крім покладеної, якою є Ісус Христос.
12. Коли ж хтось на цій основі будує з золота, срібла, самоцвітів, дерева, сіна, соломи, -
13. кожного діло стане явне; день бо Господній зробить його явним; бо він відкривається в огні, і вогонь випробовує діло кожного, яке воно.
14. І коли чиєсь діло, що його він збудував, устоїться, той прийме нагороду;
15. а коли чиєсь діло згорить, то він зазнає шкоди; однак він сам спасеться, але наче крізь вогонь.
16. Хіба не знаєте, що ви – храм Божий, і що Дух Божий у вас перебуває? [Це Слово Боже! Амінь.]
Слава Ісусу Христу!

Rev. Oleh Stetsyuk

    “Благодать вам і мир від Бога Отця нашого й Господа Ісуса Христа! Амінь.” (2 Кор.1:2).

    Я думаю, ви всі помітили, що кожне наше Богослужіння ми розпочинаємо словами “Слава Ісусу Христу”! Особисто для мене ці слова не просто якась побожна, національна традиція вітання. Для мене ці слова є подяка Господеві Ісусу Христу за Його безмежну любов, яку Він виявляє до нашої Лютеранської спільноти в Севастополі. Його любов проявляється в тому, що ми з вами маємо благодатну годину слухати Пресвяте Слово Боже та приймати участь в Святих Таїнствах Церкви. Я також завжди Богові дякую за те, що ви маєте бажання приходити до Його Церкви на Богослужіння. Для мене це не просто порожні слова, але це слова, які походять з мого серця, де є втіха, радість та щастя. Ось саме ця радість, ця втіха, це щастя дають мені сили повністю віддаватися Богові на служіння, щоб збудувати за допомогою засобів благодаті духовний дім в наших серцях.

    Сьогодні я хотів би поставити всім нам одне простеньке питання – “Що ми маємо на увазі, коли говоримо, що ми йдемо на Богослужіння”? На перший погляд це дуже простеньке питання. Але якщо ми уважно подивимось на це питання, то ми побачимо, наскільки важко дати відразу обгрунтовану, змістовну відповідь. Протягом багатьох років існування християнства віруючі люди завжди задавали собі це питання, говорячи – “що ми маємо на увазі, коли кажемо - ми йдемо на Богослужіння”? І в загальному існувала така ідея, така думка всередині Церкви – “Ми приходимо на Богослужіння для того, щоби Богові служити”. Ця ідея проявлялася в тому, що віруючі люди знали та вірили в те, що під час Богослужіння вони служать своєму Богові молитвами, служать своєму Богові співом пісень та своєю присутністю для того, щоби себе якось виправдати перед Господом Богом, Який є Суддя живих та мертвих. На перший погляд ми можемо сказати - досить здоровий, нормальний, побожний погляд на Богослужіння в Християнській Церкві. Але коли ми з вами повернемося до часів Реформації, то побачимо, що Мартін Лютер змінює наголос в людському розумінні Богослужіння. Роздумуючи над Церквою, великий Реформатор одного разу висловив таку думку, кажучи – “Коли ми приходимо до Церкви на Богослужіння, то ми приходимо не для того, щоби Богові служити, але для того, щоби Бог міг нам послужити.” Тобто концепція Лютера була дуже простою – не ми служимо Богові, але Господь Бог служить нам, використовуючи Свої Засоби благодаті. Отже, тепер ми з вами бачимо, що християнська ідея, щодо Богослужіння має два погляди. Перший погляд звучить так – “коли ми йдемо на Богослужіння до Церкви, ми йдемо для того, щоби служити Богові”. Другий погляд запропонований Мартіном Лютером звучить так – “коли ми йдемо на Богослужіння до Церкви, ми йдемо для того, щоби Господь Бог міг нам послужити Своїми Засобами благодаті”. Ось ці два погляди існували майже п’ятсот років тому, ці два погляди на Богослужіння в Церкві існують і на сьогоднішній день. І дуже часто так стається, що нам часом важко знайти правдиву відповідь на це питання і визначити, який погляд є вірним. І тому, давайте ми звернемося до Святого Писання і спробуємо знайти Там істину.

    Коли апостол Павло звертається в нашому тексті до Коринтян, то він пропонує їм ось такий погляд - коли людина приходить до Церкви на Богослужіння, то він (Апостол Павло) як служитель Божий пропонує віруючим Христа Ісуса. Зверніть вашу увагу на те, що не люди щось пропонують Павлові, чи Церкві, чи Богові, але Бог Сам пропонує через Апостола Павла Церкві рятівне Слово Ісуса Христа. Подивіться на те, як сам Апостол Павло говорить про це – “За благодаттю Божою, даною мені, я, мов мудрий будівничий, поклав основу…Іншої бо основи ніхто не може покласти, крім покладеної, якою є Ісус Христос.”(1 Кор. 3:10-11) Отже, на основі слів Апостола Павла ми бачимо, що Бог за допомогою Своїх служителів служить нам з вами на спасіння, використовуючи Свої Засоби благодаті. І це є основа в нашому з вами розумінні Богослужіння, як Богослужіння. Тепер, коли ми з вами знаємо, що Бог в Церкві служить нам, ми приходимо до наступного питання - “Навіщо Бог служить нам і з якою метою?” Апостол Павло в нашому тексті до Коринтян, піднімаючи цю серйозну тему, говорить, що ми, як віруючі люди, маємо в собі Дух Божий, Який перебуває в нас. А це нам говорить про те, що ми автоматично є храм Божий, де перебуває та мешкає Дух Святий. Отже все, що робить Бог, — Він просто будує храм для Свого перебування. Коли ми з вами говоримо про те, як Бог будує наш храм задля Свого перебування, ми повинні також визначитись, сказавши, як ми можемо взагалі стати храмом Бога Живого? Наш Господь Ісус Христос Сам показує цю благословенну дорогу спасіння. Він говорить - “Істинно, істинно кажу тобі: Коли хтось не вродиться з води та Духа, не спроможен увійти у Царство Боже.”(Ів.3:5) Зверніть вашу увагу на два компоненти входження до Божого Царства: вода та Дух. Останнього разу ми з вами говорили, що ці два компоненти вказують нам на Святе водне Хрищення. Подивіться, будь ласка, на те, як Мартін Лютер говорить про ці два компоненти – “Хрищення не просто вода, але це вода, яка використовується згідно з Божою заповіддю та з’єднана із Божим Словом.” Отже, Святе Хрищення це є благословенна можливість розпочати своє духовне, християнське життя на збудування свого храму.

    Коли ми з вами вже маємо основу в нашому християнському житті, коли ми народилися від Бога та для Бога, тоді ми звичайно повинні знати, де є наше зростання в вірі, тобто за допомогою чого ми можемо розбудовувати свій духовний храм. Апостол Петро в своєму посланні до Церкви пропонує кожному з нас засіб нашого зростання в вірі. Він говорить – “Жадайте молока чистого, духовного, щоб рости вам на спасіння.”(1Петр.2:2) Апостол Петро своїми словами пропонує кожному християнину сьогодні дорогу духовного, християнського зростання в прийнятті духовного молока, що є насправді Слово Боже. Давайте ми подивимось на те, наскільки Слово Боже є пріоритетним в нашому житті. Слово Боже створює та зміцнює нашу віру - “Тож віра із слухання, а слухання через Слово Христове”(Рим.10:17) Слово Бога Святого може нас захищати від диявола та від його спокус, які приводять нас до гріха - “Одягніться в повну зброю Божу, щоб ви могли дати відсіч хитрощам диявольським. Візьміть … меч духовний, тобто Слово Боже.”(Еф.6:11;17) Слово Боже походить від Триєдиного Бога, що дає нам впевненість в Його силі, в Його спроможності щось зробити в нашому земному, духовному житті - “Все Писання надхнене Богом і корисне, щоб навчати, докоряти, направляти, виховувати у справедливості, щоб Божий чоловік був досконалий, до всякого доброго діла готовий.”(2Тим.3:16-17) Отже, на основі всіх цитованих мною текстів щодо Божого Слова ми бачимо, наскільки це просте Слово допомагає нам рости, зростати до такого стану, який ми називаємо – досконалість у Ісусі Христі. І найголовніший висновок, який ми мусимо зробити, щодо Слова Божого, сказавши, що Воно є засобом нашого духовного зростання. І тому Мартін Лютер, звертаючись до християн, говорить - “Ми повинні боятися і любити Бога так, щоб не нехтувати проповіддю та словом Божим, але свято шанувати їх, а також радо їх слухати та вивчати.” Говорячи про цей засіб нашого зростання в вірі, ми підходимо ще до одного засобу нашого зростання. Наш Господь Ісус Христос під час таємної вечері, звертаючись до Своїх учнів, промовив такі слова – “Хто Тіло Моє їсть і Кров Мою п’є, той живе життям вічним, і Я воскрешу його останнього дня. Хто споживає Тіло Моє і Кров Мою п’є, той у Мені перебуває, а Я – в ньому…той хто споживає Мене, житиме Мною.”(Ів.6:54;56-57) Я думаю, що ви всі зрозуміли, про що в Своїх словах говорить Ісус Христос. Він говорить про Святе Причастя, про Причастя, яке в собі має прощення гріхів, життя і спасіння. Ми приходимо до Святого Причастя, щоб отримувати прощення наших гріхів і цим зміцнитись у своїй вірі в Господа нашого Ісуса Христа. Ми приходимо до Святого Причастя, щоб отримати силу для побожного життя. Ми приходимо до Святого Причастя, щоб засвідчити про те, що ми складаємо одну спільноту з тими, хто причащається разом з нами. Пам’ятаймо слова Ісуса Христа, в яких Він говорить - “Хто споживає Мене, той у Мені перебуває, а Я в ньому.” Господь Ісус Христос будує Свій Храм, Він допомагає нам зростати в вірі, пропонуючи нам Свої засоби благодаті: Слово, Святе Причастя, Святе Хрищення. Все це Він пропонує всім тим, хто приходить до Нього. І тому, коли ми з вами говоримо, що ми йдемо на Богослужіння, то ми, говорячи ці слова, визнаємо, що Сам Бог, використовуючи Свої Засоби благодаті, буде служити нам під час Богослужіння на спасіння, на зростання в вірі, на досягнення повного віку християнина. Бог служить нам, Христос служить нам, Дух Святий служить нам. Будуймо свій храм, знаючи при цьому, що ми – “…храм Божий, і що Дух Божий у вас перебуває”.(1 Кор. 3:16)
    “А на кінець, браття, радійте, удосконалюйтесь, тіштеся, будьте однодумні, майте мир, - і Бог любови та миру буде з вами! Благодать Господа нашого Ісуса Христа, і любов Бога й Отця, і спільність Святого Духа нехай буде зо всіма вами! Амінь. (2 Кор 13:11;13)

Під час написання проповіді я використовував духовну літературу:
1. Святе Писання.
2. Книга Злагоди.
3. “Основи Християнської віри” – Е.Кейлер.

На початок!

"Благодать вам та мир нехай примножиться в пізнанні Бога й Ісуса, Господа нашого!" (2 Петра 1:2).

Українська Лютеранська Церква.

a-counter
Hosted by uCoz