· Про УЛЦ · Віра · Проповіді · Бібліотека · Календарі · Музика · Галерея · Ланки · Дом!

Сайт душпастиря Павла

E-m@il

Проповіді та молитовні роздуми пастиря Тараса (Коковський).

19 січня 2001 року
Проповідь пастора Тараса Коковського
с. Воробіївка, Тернопільська обл.

Марка 1:4-11
4 виступив був так Іван, що в пустині христив та проповідував хрищення на покаяння для прощення гріхів. 5 І до нього приходила вся країна Юдейська та всі єрусалимляни, і в річці Йордані від нього христились вони, і визнавали гріхи свої. 6 А Іван зодягався в одежу з верблюжого волосу, і мав пояс ремінний на стегнах своїх, а їв сарану та мед польовий. 7 І він проповідував, кажучи: Услід за мною йде он Потужніший від мене, що Йому я негідний, нагнувшись, розв'язати ремінця від взуття Його. 8 Я христив вас водою, а Той вас христитиме Духом Святим. 9 І сталося тими днями, прийшов Ісус з Назарету Галілейського, і від Івана христився в Йордані. 10 І зараз, коли Він виходив із води, то побачив Іван небо розкрите, і Духа, як голуба, що сходив на Нього. 11 І голос із неба почувся: Ти Син Мій Улюблений, що Я вподобав Його!

До колосян 4:18
Благодать Божа нехай буде з вами! Амінь.

Дорогі у Христі брати і сестри,

      Трійця – Мт.28:19; Ів.15:26; Ів.20:31; 2Кор.13:13; Лк.1:32-35;Бут.1:1;26; Мт.3:16-17; Лк.3:21; Ів.14:16; Бут.1:26-27; Іс.6:8; Мт.3:16; Лк.3:21; Ів.14:16; Іс.48:16; Рим.6:11; 1Ів.5:7; Мт.22:44; Євр.1:9;1Петр.1:2;

      Від самого початку, як Христова Церква віддає славу і хвалу Своєму Господу і Спасителю, вона у своєму богопочитанні завжди ставить в центрі Божого Сина – Ісуса Христа. Все у Службі Божій підпорядковується цьому, все говорить про Божого Сина і Його роботу щодо нашого спасіння. До нас промовляє Отець, і ми, Його діти, відповідаємо Йому вдячною молитвою.

      Сьогодні ми святкуємо празник, котрий в народі називається Йордан або Водохреща. На перший погляд здається, що тут головним є вода. Але церква сама вказує на справжній зміст цього свята, називаючи його Богоявленням. Добре запам’ятаймо його назву. Богоявлення, явлення Бога, явлення Христа Богом, з’явлення Його людям, як Другої Особи Трійці.

      Подумаймо над тим, Хто освячує і хто, що і як освячується – не тільки сьогодні, але взагалі.

      В Посланні до Євреїв Біблія говорить: “11 Бо Хто освячує, і ті, хто освячується усі від Одного – Ісуса Христа. З цієї причини не соромиться Він звати братами їх, кажучи: 12 Сповіщу про Ім'я Твоє браттям Своїм, буду хвалити Тебе серед Церкви! 13 І ще: На Нього я буду надіятися! І ще: Ото Я та діти, яких Бог Мені дав” (Євр.2:11-13). А в 1-му Посланні до Тимофія Біблія каже, що все “освячується Божим Словом і молитвою” (1Тим.4:5). Тобто не самою водою або чимось іншим, але тільки Словом Божим і молитвою. Тому, якби ви покропили свою домівку хоч десять разів свяченою водою, але при тому не читаєте Божого Слова, не молитесь, не живете згідно Божих Заповідей, – то чи буде тоді така хата благословенна? І чи зробить вода те, що може зробити тільки Боже Слово і молитва вкупі з вашою вірою і побожним життям.

      Той, Хто нас освячує – є наш Господь і Спаситель Ісус Христос, як каже Святе Письмо. Тільки через віру в Нього Бог називає нас святими, освяченими, Своїми дорогими дітьми, усиновленими.

Чого нас навчає празник Господнього Богоявлення, дорогі у Христі?

      Найперше, – дає нам приклад того, як ми правдиво повинні наслідувати поведінку і наказ Ісуса Христа щодо Хрищення в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.

      По друге, цей празник навчає нас правдивого Божого посуху і правдивої покори перед Богом. Чи потрібно було охрищуватися Ісусові Христові, котрий Сам був Тим, Хто охрищує – правдивим Богом? Але в той же час – правдивою Людиною. І як правдива людина, Він досконало впокорився волі небесного Отця, понизив Себе Самого, ставши перед Іваном Христителем у Йордані щоб охриститись. Іван добре знаючи, Хто стоїть перед Ним “13...перешкоджав ...Йому і говорив: Я повинен христитись від Тебе, і хіба Тобі йти до мене христитися? В той час серце Івана Христителя промовляло: “Як я осмілюся простягнути свою руку над Тим, Хто все у світі утримує? Як я насмілюся доторкнутися до Того, перед Ким тремтять всі ангельські хори, до Кого не сміють наблизитися серафими і тому зі страхом співають: “Свят, свят, свят, повне небо і земля слави Твоєї? Як я насмілюся христити Творця природи? Ти – Творець, а я – твориво. Ти – світло, а я – світильник”.

     Але “15...Ісус відповів і сказав йому: Допусти це тепер, бо так годиться нам виповнити усю правду”. (Мт.3:13-15).

      По третє, у Богоявленні нам об’являється сама Божественна Трійця, віру в котру ми сповідаємо у нашому Символі віри, котрий є нашим найпершим, найдавнішим віросповіданням Христової Церкви. Перед Іваном Христителем стоїть наш Господь Ісус Христос, з неба промовляє Отець: “Це Сина Мій улюблений, якого Я вподобав!”. При цих словах Святий Дух у вигляді голуба злинув на Божого Сина. І так три особи Святої Трійці тут бачимо разом! І прославляємо нашого Бога разом з усіма силами небесними. Під час Служби Божої, віддаючи Святій Трійці належну шану, ми співаємо: “Достойно і справедливо є поклонятися Отцю, і Сину, і Святому Духові, – Трійці одноістотній і неподільній”.

      Сповняючи наказ і заповіт нашого Господа і Спасителя Ісуса Христа, ми проповідуємо Євангеліє спасіння цілому світові, всім народам на землі, “христячи їх в Ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа, навчаючи і зберігаючи все те, що Христос нам заповів” (Мт.28:19-20). Ми тверді у своїй вірі, бо Отець об’явив нам Сина. Ми впевнені у своєму спасінні, прощенні гріхів і вічному житті через віру в Ісуса Христа, тому що у цьому запевняє нас Боже Слово – правдиве, живе і натхненне Святим Духом. “Бо про це троє свідкують на небі: Отець, Слово й Святий Дух, і ці Троє Одно” (1Ів.5:7), як написано у Першому посланні Святого Івана.

      Покликані Господом від темряви до світла, нині ми ще раз просимо Бога аби Він милостиво просвітив і освятив нас Своєю правдою, Своїм Божим Словом. Щоби Він післав нам Святого Духа на розуміння цього слова і належне слідування тому, чого воно навчає. Щоби Він зробив це слово тим світильником на нашій життєвій стежці, котрий світитиме нам вночі і вдень, осяваючи той правдивий шлях, ту вузьку і єдину стежку, котра одна веде від смерті до життя, від гріха до прощення і спасіння, від непокори до послуху, від земного до небесного.

     Тож нехай “13 Благодать Господа нашого Ісуса Христа, і любов Бога й Отця, і причастя Святого Духа нехай буде зо всіма вами! Амінь” (2-е до коринтян 13:13).

На початок!

Хрест "Благодать вам та мир нехай примножиться в пізнанні Бога й Ісуса, Господа нашого!" (2 Петра 1:2).

Українська Лютеранська Церква.

Copyright © 2001-2002 Rev. Pavlo Bohmat
a-counter
Hosted by uCoz